Cu siguranță că fiecare dintre noi am auzit de Serviciile secrete, nu-i așa? Dar de Serviciile superioare ați auzit? Dacă Serviciile secrete se ocupă, printre altele, cu a scotoci în intimitatea persoanei pentru a găsi fapte reprobabile și a le expune public, Serviciile superioare își propun să pună în valoare și să adauge valoare semenilor.
Bună, sunt Daniel Bota și îți mulțumesc pentru că ai ales să fii pe Ascende. Astăzi îți propun un subiect care cu siguranță va aduce un plus de valoare, atât vieții tale cât și celor de lângă tine.
Serviciile superioare, așa cum ți-ai dat seama, nu sunt o instituție a statului ci un mod de gândire și comportament care are ca scop punerea celuilalt într-o lumină favorabilă. Dacă vreți, Serviciile superioare înseamnă “arta de-a influența sentimentele, gândurile și acțiunile celorlalți”[1] în vederea încântării lor.
Oamenii nu te vor plăcea dacă nu te știi face plăcut. Nu vor face coadă la ușa ta ca să îți ceară un sfat sau să-ți cumpere un produs dacă nu ai reușit mai întâi să-i încânți în vreun fel. De aceea, pentru că amândoi vrem să fim un impact pozitiv în lumea acesta, te invit să descoperim câteva principii care ne vor ajuta să oferim servicii superioare aproapelui nostru.
-
Fii încântător!
Oscar Wilde scria următoarele:
alții, atunci când pleacă.”
Cred că la niciunul dintre noi nu se potrivește cea de-a doua parte.
Prima impresie este foarte importantă dacă vrei să fii o persoană cu un impact pozitiv. E mult mai greu să-ți repari imaginea neplăcută care ți-ai făcut-o la prima impresie.
Zâmbetul.
Nu te costă nimic să zâmbești dar te poate costa totul dacă nu o faci. Nimănui nu-i face plăcere să se stea lângă un nor, dar toți iubim razele îmbietoare ale soarelui. Și pentru ca zâmbetul să nu fie unul fals sau impersonal, cultivă zilnic o atitudine pozitivă. Că să fii plăcut înaintea oamenilor trebuie să-ți placă oamenii, mai mult, să-i iubești! Astfel, nu vei avea probleme în a-i întâmpina cu căldură în zâmbet.
Îmbrăcămintea.
Modul cum arăți nu trebuie să fie în antiteză cu ceea ce reprezinți. O îmbrăcăminte neglijentă transmite un mesaj de genul: “Nu te respect! Mă îmbrac doar cum îmi place!” O ținută îngrijită, elegantă echilibrat spune contrariul: “Te respect! Mă îmbrac atent pentru că te consider valoros!”
Limbajul.
Și ce spui și cum spui este important. Tonalitatea determină modul cum se desfășoară conversația iar vocabularul dă nivelul discuției. Primul element ține de caracter iar al doilea de competență. Pentru un impact foarte bun trebuie să faci uz de ambele. Dacă încă ai probleme la tonalitate sau vocabular, trebuie lucrat urgent la aceste capitole.
-
Aplică regula de aur a relațiilor!
Această regulă spune așa:
“Tot ce voiți să vă facă vouă oamenii,
faceți-le și voi la fel!” (Isus în Evanghelia după Matei 7,12).
Dacă dorești ca alții să-ți dea întâietate, oferă-le tu primul acest privilegiu. Vrei ca oamenii să investească încredere și resurse în tine? Fii tu primul investitor în alții! Vrei să fii apreciat de colegii de serviciu, manager sau partenerul de viață? Mai întâi, umpleți tu desaga de aprecieri sincere la adresa lor!
Mesajul esențial al Regulii de aur nu este să faci altora tot ce ai vrea să ți se facă pentru ca tu să fii mereu într-un avantaj egoist, ci să ai o mentalitate superioară care conștientizează că tot binele care-l faci se întoarce din abundență asupra ta. Binele care-l faci altora nu trebuie să aibă ca motivație centrală recompensarea ta ulterioară ci încântarea semenilor tăi.
Ce faci când este important să faci un bine celor care nu ți-l pot întoarce sau celor care, poate, nu-l merită dar au nevoie de el? Oamenii de bine fac bine chiar și celor care nu-l merită deoarece ei sunt locuiți de bine. Nu ai nevoie de o stimulare exterioară ca să faci bine ci de a te lăsa sălășluit de bine și atunci vei oferi servicii superioare pentru că aceasta este esența ta.
Astăzi oferă-ți serviciile superioare în următoarele modalității (cu siguranță ai și tu altele):
- Spune o apreciere celui care te-a jignit
- Scrie ceva drăguț colegului care te-a pârât șefului că iar ai întârziat
- Nu vorbi celor de lângă tine cu superioritate chiar dacă expertiza sau competența ta este una superioară
- Surprinde plăcut, cu un dar sau altceva, pe cineva care este marginalizat în firma ta sau în clasa ta
- Folosește-ți competențele în a ridica nivelul de trai al cuiva care deși are voință, nu are sprijin
- În relațiile tale profesionale sau sociale ghidează-te după principiul “câștig – câștig”. Nu fi obsedat să obții doar propriul avantaj ci oferă-i și celuilalt astfel încât să fie încântat.
- Iubește-i pe cei jurul tău chiar și pe cei greu de iubit. Acționează cu bunătate și răbdare în dreptul lor până când inima lor de gheață se va topi
Bine ai venit în echipa Serviciilor superioare! Îți doresc să ai parte de cât mai mulți oameni care să-i încânți cu persona ta și cu serviciile tale!
[1] Guy Kawasaki în cartea Încântare